Logo Createkst

Portfolio

Een aantal projecten uit 2020

De OptiSjen
Jochem, voor ogen
Movifit
Koster Mediation

De OptiSjen

De OptiSjen

De OptiSjen is echt een prachtig voorbeeld over hoe we (in een kleine groep) in korte tijd iets moois neer hebben gezet. Boddeüs Sneek moest aan het eind van het jaar verhuizen en met de overname van Eyecare Sneek kwamen er ineens meer mogelijkheden. Na over en weer sparren over een nieuwe naam, ben ik trots dat het één van mijn geopperde namen is geworden. Met de invulling van de brandquestionaire hebben we de kernwaarden en merkwaarden bepaald. Dit gaf mij de richtlijnen voor:

  • het ontwerpen van een nieuwe huisstijl
  • de beschrijving van fotografie/beeldmateriaal
  • de manier van teksten schrijven en communiceren
  • het ontwerpen van een landingspage
  • het inrichten van beeldmateriaal voor de etalage, tot zelfs voorbeelden van een kleur verf aan de buitenkant van het pand.

Een heel mooi traject dat in 2021 nog verder invulling zal krijgen, met een nieuwe website, het inrichten van emailmarketing, een social media plan en alles wat daarbij komt kijken.


Oogwereld Jochem voor ogen

Jochem, voor ogen

De beste optiekzaak in Zwolle, Jochem, voor ogen is aan het veranderen. Sinds 2009 verzorg ik de PR voor Jochem. 2020 stond natuurlijk in het teken van Corona, maar de grootste verandering was toch wel het samengaan met Oogwereld. Door middel van een Direct Mail, emailmarketing en op social media hebben wij de klanten hierover geïnformeerd.

Met succesvol ondernemer en marketeer Arie van Vliet heb ik al jaren een hele goede samenwerking. Samen bedenken we nieuwe ideeën en strategieën waarna ik de marketingcommunicatie verder uitwerk.


Movifit

Movifit

De samenwerking met Movifit is begonnen met het overnemen van het content-beheer van de website. De eigenaren waren niet tevreden met de website en daarin heb ik ze geadviseerd tot herbouw van de website. Eerst nadenken over hoe mensen bij je binnenkomen, wat ze zoeken en hoe jij daaaraan kunt voldoen.

Het heeft even geduurd voordat de website live ging. Dit kwam uiteraard door alle perikelen voor de ondernemers met het dichtgaan van de sportscholen, buitenlessen, online lesgeven en het inrichten van een nieuw agendasysteem. Ik heb hen zoveel mogelijk bijgestaan door berichten en verwijzingen voor klanten op de oude website te zetten.


Koster Mediation

Koster Mediation

Erik Koster was niet helemaal tevreden over zijn website. Prachtig qua ontwerp, maar klanten konden niet vinden wat ze zochten. Het was geheel geschreven vanuit de ondernemer en niet gericht op wat de klant wil.

Hier ben ik eerst bezig geweest met de doelgroepbepaling, wat wil je communiceren, hoe bedien je je klanten. Met een iets veranderende menustructuur, een home-page waarin men keuzes kan maken en de tekst meer in te richten op zoekwoorden en termen, verwachten we meer response. Ook heb ik Erik advies gegeven over LinkedIn om daar meer actief te zijn.

Portfolio

OOG en OOR zorg

Dienstverlening

Winkels & Recreatie

Muziek, Cultuur & Goede doelen